V današnjem digitalnem svetu je varna uporaba tehnologije ključnega pomena. Vaša varnost in zaščita podatkov sta za nas na prvem mestu. V tem kratkem vodniku smo za vas pripravili ključna priporočila za varno in odgovorno uporabo digitalnega okolja.
1. Varna raba gesel
Zakaj so gesla pomembna?
Geslo je prva »obrambna linija« pred dostopom do vaših osebnih podatkov. Slabo / šibko geslo (prekratko in ne-kompleksno, npr. 111111, 123456, password ipd.) lahko zelo olajša dostop napadalcu do vašega uporabniškega računa. Uporaba slabih / šibkih gesel je še vedno eden glavnih razlogov za krajo osebnih podatkov in vdore v spletne račune.
Nasveti za varna gesla:
- Uporabljajte dolga in kompleksna gesla: gesla naj bodo dolga vsaj 12 znakov ter naj vsebujejo velike in male črke, številke in posebne znake.
- Ne uporabljajte istih gesel za različne storitve: če je eno geslo razkrito, so lahko ogroženi vsi vaši uporabniški računi, kjer uporabljate isto geslo.
- Uporabljajte zanesljive upravitelje gesel: ti vam pomagajo ustvarjati in shranjevati močna, unikatna gesla.
- Ne delite gesel z drugimi osebami ali jih ne shranjujte v nezaščitenih tiskanih ali elektronskih dokumentih.
Dvofaktorska avtentikacija (2FA):
Kjer je mogoče, vedno omogočite 2FA – dodatno varnostno kontrolo (npr. poleg gesla še SMS kodo, e-pošto ali aplikacijo za preverjanje pristnosti).
2. Varna uporaba povezljivosti
Nevarnosti brezžičnih omrežij:
Javna Wi-Fi omrežja (npr. v kavarnah, hotelih) niso vedno varna, še posebej, če so nezaščitena. Napadalci jih lahko uspešno uporabijo za prestrezanje podatkov.
Priporočila:
- Ne uporabljajte javnega Wi-Fi za občutljivo komunikacijo (elektronsko poslovanje, prijava v osebne račune kot so e-banka, e-davki, e-zvem…).
- Če uporabljate javni Wi-Fi (na primer v kavarni ali na letališču), priporočamo, da vklopite VPN – to je orodje, ki pomaga zaščititi vaše podatke pred morebitnimi zlorabami
- Redno posodabljajte nameščeno programsko opremo na telefonih, osebnih računalnikih, da zmanjšate možnosti vdora v vaše naprave.
Varna e-pošta in sporočila:
- Ne odpirajte sumljivih priponk ali klikajte na povezave, četudi se zdi, da so poslani z »uradnih« naslovov.
- Bodite previdni pri e-poštnih sporočilih, ki zahtevajo hiter odziv ali vsebujejo čustveno manipulacijo (npr. "nujno", "grozi vam kazen", "kliknite zdaj").
3. Odpornost na socialni inženiring
Kaj je socialni inženiring?
To je manipulacija ljudi, da razkrijejo zaupne informacije. Primeri vključujejo:
- Lažna SMS sporočila pod pretvezo uradnih obvestil.
- Telefonski klici, kjer se nekdo (lažno) predstavlja kot uslužbenec Zavarovalnice Triglav ali druge organizacije.
- E-pošta s prošnjo/zahtevo po osebnih podatkih.
Zavarovalnica Triglav vas nikoli ne bo prosila za naslednje preko SMS-a, e-pošte ali telefona:
- številko vaše kreditne kartice,
- uporabniško ime in geslo,
- številko osebnega dokumenta ali EMŠO.
Če prejmete takšno sporočilo ali klic:
- Ne odgovarjajte na sporočilo oziroma v telefonskem pogovoru ne razkrivajte svojih osebnih podatkov ali bančnih podatkov in ne pritiskajte nobene od številk na številčnici.
- Ne nameščajte raznih aplikacij na svoje telefone oz. računalnike po navodilih klicatelja.
- Ne klikajte na povezave v sporočilu (e-pošta ali SMS).
- Obvestite o sporočilu/klicu našo podporo za stranke.
Kako prepoznati prevaro?
- Prikazani pošiljatelj ni enak uradnemu naslovu Zavarovalnice Triglav.
- Klicatelj preko telefona razlaga neko nevsakdanjo (lažno) zgodbo.
- Uporablja se grožnja, nagrada ali pritisk za hitro odločitev.
Ozaveščenost je najboljša zaščita. Če boste pri rabi digitalnega okolja pozorni in upoštevali zgornja priporočila, boste občutno zmanjšali tveganje, da postanete žrtev spletnih prevar. Več informacij lahko najdete na povezavi: povezavi.
V primeru suma zlorabe ali vprašanj kontaktirajte našo podporo za stranke.